CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, May 28, 2009

Musuh ketat aku!!!!

pic taken from here

tajok suspen jek..kengkonon macam ada gaduh ngan org ler kan...tak kose gaduh ngan org.. gaduh ngan nyamuk jek stakat nih... naper musti nyamuk?????
masalah nih sokmo aku citer kat bulan..aku anti nyamuk...dan skang..penyakit aku nih makin kronik... aku takleh tido kalu rasa kena gigit nyamuk..gatal2..aku boleh bangun pukol 3 pagi semata nak carik nyamuk yg gigit aku...selagi tak dapat..aku takkan tido..kronikkan??

dalam seminggu...ada ler aku bangun dalam 3 malam..semata2 nak kejor nyamuk...sepol tau benor kalu ttiba aku bukak lampu tgh subuh buta...mmg aku carik nyamuk ler... kalu dapat tuh...rasa mcm lega amat...lena jek tido...kira puas ati ler..kalu tak dapat tuh..sakit ati smpi takleh tido... kengkadang tunggu 30 minit..tak jumpa gak..baru tido balik..tp taklama lepas tuh...tersedor balik..carik balik... sepol kata aku merepek...huh.. musim2 denggi nih lagik ler aku kemaruk kejor nyamuk..time tgk tv tuh..nampak jek nyamuk kenyang melintas..aku kejor smpi dapor....kahkahkah....lawak2...

semalam aku drive gi s15..balik tuh kat traffic lite polytechnic...kebetulan lampu tgh merah...aku pasan ada nyamuk dalam keta..beria ler nih tampor2..tp tak kena... skali aku dengor bunyi hon...adoiler..tak sedor lampu dah ijo...mampus kena maki ngan org blakang...hehe
masalahnya nyamuk2 skang nih...dah pasang repellent satu umah..dah sembor ricsects...sama gak..tak takot langsung.

bila ler masalah nih nak setel..aku tak cukop tido nih...memalam kejor nyamuk..smlm aku try gak tak hiraukan nyamuk2 nih..aku kabo dalam ati "hisapler darah aku nih.. aku tak kisah" ..
tp kejapan jek..5 minit pastu aku kejor nyamuk tuh... dapat gak bunuh akhirnya...
puas ati...baru lena tido smpi siang...








4 comments:

tukang kolek half duit beli vantage said...

yan,

aku ada petua lah,
ko cuba baca yalatif kat telinga nyamok tu.insyaAllah dia x kaco ko..hahaha

nak dptkan nyamok pon siksa.inikan pulak nak bisik kat tinga ngamok.hahah

tnihartini said...

tu semua nyamuk skolah... psg repleent ker.. sembur ridsect ker.. x heran dh..... sbb nyamuk educated....hahahahhaha

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

aku rasa aku ada masalah yang sama ngan ko la yan.
Yang peliknya nyamuk tu gigit aku je... Andy dia tak gigit lak. Agaknya darah aku sedap... darah Andy pahit. Ekekekek

mummy aryan syamil said...

akk..
aku xsuka musuh ketat ko neh..
suka sgt kasi love bite kat muka aryan...
udah penuh cap mohor kt muka die..ilang seri anak aku weyyy