CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 26, 2009

rambot Langsuir Part I

... yes...aku marah tahap cipan nih... haih... jemaat nih hari yang indah...tp harini mood aku dirosakkan oleh jiran aku yg tatau nak describe cemana pangainya ...

pagi2 tadik..tgh syok2 tgk tv sesambil bersiap nak gi keje... skali aku dengor bunyi mcm air tejun dalam toilet umah aku....tgk2 kat toilet... nih ler hasilnyer...


btw yg macam rambot langsuir tuh...rambot budak bujang atas umah aku..tuh ler akibatnya kalu toilet tak diletak penapis hok yg buleh tapis rambot2 masuk dalam salur longkang tuh..yg jadik mangsanya umah bawah. tapi tadik aku dengan tenangnya naik ler atas...nak nanya kekdahnya.. dengan keadaan budak yg nak cakap kasi nampak mata jek celah pintu..jadi hot plak aku... dah ler tuh..asik dok kabo..taktau..tak tau..taktau... apa yg tau pon ntahler...
masalah tuh pada aku tak ler beso maner..amik kusi...tarik rambot langsuir tuh... pasang balik cap tuh..settle..tapi masalahnya tak fair ler plak aku nak mencuci air kuman mereka..so tadik naik atas kononnya nak mintak jasa baik sesapa..masuk umah aku..tarik rambot2 yg bleh buat rambot palsu tuh... pasang cap tuh..setel..dah layanannya tak semenggah..langsung aku mintak no tepon tuan umah...dah tepon 2 kali..tak angkat plak... kata budak atas tuh...owner dia polis..bz.. go to hell ler bz ker apa..aku tak kira ler kan... polis ker..mejistret ker... dah rumah ko buat masalah ...
dua minggu lepas aku naik dah ke atas...tanya ada masalah ker sistem perparitan korang..pasal air mnitik masuk toilet umah aku nih..diorg kata tader... kemuncak nyer..arini..mangkali rambot ngan sampah sarap dah berat dalam tuh..tercabot ler cap tuh... budak yg ala2 cover2 rambot takot nampak orat ler kekdahnya tadik...siap cakap lagik..seblom nih takder masalah pon..... ayat gaya rambot aku plak yg ttiba ada kat situ... bengong punya student.. susah sebenornya nak bekerjasama ngan org yg tanak beri kerjasama nih..buntu otak.. paler serabot..langsung tak jadik keje...huwaaaaaa..... dunia ini tidak adil.

4 comments:

nzh1979 said...

haih...terok benar org atas ko tu..
aku pon slalu gak ler..rambot gugor aku kumpol2..sampai tersangkot kat lobang..pastu aku kaot pakai pastik, kasi buang aa..
ape daaa.. dah nama dok apartment pk ler org lain sama erk...

haihhh

Anonymous said...

ish2 aku dulu segan kalu jiran bawah dtg ngadu/komplen... jiran bawah kata air menitik kat daput dia..cepat2 kitaorg pi cari plumber kasi settle...ehehe nak tips mendajal tak? ko jgn tarik rambut tuh..ko tambahkan rambut agik...pastuh ko takung ngan plastik ke aper kat tempat laluan tuh..biar bilik air dia tersumbat terus...baru diaorg nyesal tak dgr kata ehehe..petua ini takpenah dicuba tau yanz...

Unknown said...

Haha..yanz, petua notz tue ko leh buat tapi smp hati ko org yg berhati mulia nak buat gitu...? Kuikuikui... Hang sabaq2 la no... kalu aku jd hang, aku ajak seokor dua buidak2 tu turun tgk kedaan yg telah berlaku... baru depa tau camne... heh! Sabaq yanz... sabaq...

qisya's mada said...

zam~~~ tuh ler kan..apa salahnya kutip masuk tong sampah..nih bior gitu..mmg ler...

notz~~ hang mngajo mender tak logik langsung... tersumbat kat tercabot balik natang tuh... huhu

shiem~~haah..sabor jek mampu..dah setel dah..sepol buat..takpelah..sok nanti ada ler balasannyer mereka yg mnyusahkan aku tuh.. hehe