CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, August 6, 2009

Aku tak gemuk....tp...

hehhe... buring pagi2 jumaat nih..ttiba nak ler berkongsi cerita kisah diri sendirik..

aku gi blog kawan2... rata2 dok komplen masalah berat badan. Alhamdulillah...aku tak penah ada masalah tuh dari dulu lagik. Masa sebelum kawin.. berat aku adalah 39kg.. ringan ler sangat kan.. makan ler sebanyak maner pon.. tak der impact langsung melain perot buncit skit.. kakak aku pon mcm tuh gak.. mak cakap..."korang nih mcm bela hantu raya..makan kemain..badan keding". bila dah kawin... berat naik skit... dalam 40kg. 1kg jek naik pon. Masa mengandungkan qisya...berat maximum naik kalu tak silap 56kg...ingat2 lupa dah.. dah bersalin..pantang pon ala kadar jek.. berat asal 40kg dapat balik..so skang maintain ler 40kg..kalu berubah pon..jadik 41-42kg. jarang ler sangat nak dapat 42kg pon. bab tuh syukur ler kan.. tp tuhan tuh adil...ada ler kelebihan dan kekurangan setiap org kan..

tp masalah paling kronik kat aku dari dulu smpi ler skang nih...JERAWATTTTTTT... mcm2 dah kosmetik aku pakai.. dari sirna sari (zaman baru kerja), clinique, loreal, etc n last skali nih..garnier utk oily skin. muka aku nih spesis mmg berminyak sangat.. so punca2 adik bradik jerawat seme tumbuh. tak penah ler muka nih sehari takder jerawat. kengkadang gi kerja tuh siap2 tgk cermin takder jerawat..kang tgh hari alih2 ada ler seketoi kecik2 tgh ranum. masa bila naik pon tatau. tuh blom kisah jerawat beso2.. paling azab time nak period. 3 step skin care ada buat gak..kengkadang miss ler gak..sakit ati sbb jaga beria naik gak jerawat... gi buat facial smpi nangis2 kena picit jerawat kuor.. kata kakak saloon tuh..kena buat facial seminggu skali sbb muka jenis mudah naik jerawat... kot bapak aku keje toke balak pon..tak kuasa ler haih... skang nih tatau dah nak pakai product aper...dok pakai pon sama ler gak.. redha jeklah.


5 comments:

Anonymous said...

bezznye akak...slim melim pinggang mcm kerengga...

qisya's mada said...

ko lagik best... muka licin..

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

jeles tgk yan yg selimmmmmmmmmmmmmmm .. kita plk muka ok x der masalah .. tp masalah berat badan ..tensiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

CIKMAK GEDIK said...

yan...cube sabun eumora...tp mahal sket la...

mummy aryan syamil said...

kak
ko try wap kan muka ko ngn air panas ..ko tekup la tutup ngn towel..cube wat selalu..insyallah bole ilang sikit2